سردرد سینوزیتی

پاییز، فصل آلرژی هاست و فصل عود كردن سینوزیت. سینوزیت، بیماری شایعی ست. اگر متخصص نباشید، گاهی با سرماخوردگی و آنفلوآنزا اشتباه گرفته می شود. سینوزیت معمولا بر اثر آلرژی یا ویروس ایجاد می شود.

این بیماری درواقع التهاب سینوس های متصل به بینی ست. گاهی هم سینوزیت مزمن است و در نتیجه میكروب ایجاد می شود.منشا آن هرچه باشد، سردردهای عجیب و غریب و طولانی همراه با گرفتگی مخاط بینی از اثرهای آن است.گاهی ترشحات بینی آنقدر زیاد می شود كه از همه كار می افتید و مجبور می شوید دستمال كاغذی به دست در همه جا ظاهر شوید.سردرد سینوزیتی، سردرد خاصی ست.

اول صبح دردش بیشتر است و هنگام خم شدن شدید می شود. علاوه بر سردرد، گونه درد هم می آورد. در این جور مواقع معمولا با دندان درد اشتباه می شود، اما اگر به تك سرفه ها و بدخوابی توجه كنید، می فهمید كه مبتلا به سینوزیت هستید. كم رمقی، احساس خستگی و ضعف عمومی بدن، گاهی هم چشم درد از عوارض این بیماری ست.

سینوزیت بسیار شایع است، اما می توان از ابتلا به آن پیشگیری كرد. دود سیگار در تشدید آن اثر زیادی دارد، پس باید از سیگار و سیگاری ها اجتناب كنید.اگر به درمان سینوزیت توجه نكنید، احتمال آبسه مغز و مننژیت وجود دارد و بعد از درمان هم باید احتیاط كرد تا عود نكند و به مزمن تبدیل نشود.حتما برای درمان سینوزیت به پزشك مراجعه كنید، اما استفاده از بوخور موثر است.سینوزیت از آن بیماری هایی ست كه كمتر جدی گرفته می شود، اما این اشتباه را شما كه این مطلب را می خوانید، مرتكب نشوید. سردردهای سینوزیتی، سردردهای طولانی و دردناكی ست وتشخیص آن آسان.