آلرژي را با سينوزيت اشتباه نگيريد

برخی از افراد مبتلا به آلرژی با شکایت از سینوزیت به پزشک مراجعه میکنند، در حالی که علائم و درمان این دو بیماری متفاوت است.
علائم سینوزیت، عفونی و به صورت ترشحات چرکی از گوش و حلق و بینی همراه با سردرد مشخص میشود و در صورتی که این حالت تا 12 هفته ادامه داشته باشد فرد مبتلا به سینوزیت مزمن است.
تفاوت داروهای این دو بیماری:برخلاف سینوزیت، آلرژی سالیان دراز با بیمار همراه است و به شکل فصلی با عطسه، اشک و آبریزش بینی خود را نشان میدهد.
ممکن است ترشحات ناشی از آلرژی حفرات سینوس را نیز درگیر کند اما در درمان آلرژی تجویز آنتیبیوتیک توصیه نمیشود در حالی که در درمان سینوزیت حتما نیاز به مصرف آنتی بیوتیک است.
روشهای نوین درمان آلرژیها و سینوزیتهای مزمن : جراحیهای کمآسیب آندوسکوپی به منظور باز کردن راه خروج ترشحات سینوس و هدایت آنها به خارج، روشهای نوینی برای بیمارانی است که با درمانهای اولیه بهبود نمییابند.
به کارگیری روشهای مناسب برای برطرف کردن سینوزیت و آلرژی بسیار با اهمیت است.