پولیپ بینی
تورم و افتادگی پلک ها و جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی- قسمت اول
آنالیز صورت
شنوایی سنجی
رینوپلاستی ( جراحی ، هزینه ، بهبودی ، عمل مجدد )
بوی بد دهان
شایع ترین روش های برجسته سازی گونه  - قسمت اول

پولیپ بینی

شرح بیماری پولیپ بینی رشد غیر بدخیم در حفره بینی ، معمولاً در هر دو طرف بینی. گاهی اندازه و تعداد پولیپها آن چنان است كه باعث اتساع بینی و بزرگی چارچوب استخوانی بینی میگردند.

پولیپهای بینی در بزرگسالان شایعتر از كودكان است. علایم شایع انسداد راه هوایی بینی ( احساس گرفتگی بینی به طور مزمن ) اختلال حس بویایی احساس پری در صورت ترشح بینی ( گاهی ) درد صورت ( گاهی ) سردرد ( گاهی ) علل غفونت مزمن یا آلرژی مزمن در بینی ( رینیت آلرژیك ) كه باعث تورم غشاهای مخاطی بینی و تولید ترشحات بیش از حد در سلولهای هوایی بینی میگردد.

عوامل تشدید كننده بیماری سینوزیت یا عفونت مزمن بینی پیشگیری اقدام به درمان آلرژی زمینهای. در مورد بررسی آلرژی خود و روشهای حساسیتزدایی با پزشك مشورت كنید. عواقب مورد انتظار علایم معمولاً با درمان ( اغلب درمان جراحی ) قابل كنترل است. عود علایم حتی با درمان جراحی شایع است. عوارض احتمالی عفونتهای مكرر خونریزی بینی درمان اصولی كلی بررسیهای تشخیصی ممكن است شامل عكس ساده سینوسها و معاینه بینی با اسپكولوم باشد. درمان دارویی ممكن است به طور موقت باعث كاهش پولیپها گردد.

جراحی ( یك روش ساده ) اغلب برای برداشت پولیپها ( با بیحسی موضعی ) لازم است. داروها برای درد خفیف از استامینوفن استفاده كنید. از مصرف آسپیرین خودداری كنید ، زیرا ممكن است احتمال خونریزی بینی را افزایش داده و نیز با بروز واكنشهای آلرژیك در افراد دارای پولیپ بینی همراه باشد. داروهای كورتونی یا كرومولین به شكل اسپری یا خوراكی به مدت كوتاه برای كوچكتر كردن پولیپها ممكن است تجویز شود.

هشدار : از مصرف اسپریهای بینی بدون نسخه خودداری كنید. فعالیت در زمان ابتلا به این بیماریرا پس از جراحی به تدریج از سر گیرید. رژیم غذایی خاصی نیاز نیست.

آدرس مطب : اصفهان ، خ شمس آبادی ، جنب بانک پاسارگاد ، ساختمان هزاره ، طبقه دوم ، واحد 23

عمران زین الدینی [ 1391-04-16 ]
سلام جناب اقای دکتر رضائیان بنده دچار مشکل پولیپ هستم میخواستم از شما خواهش کنم ادرس مطب خود را به من بدهید تا جهت جراحی خدمت برسم(17 ساله)